středa 12. října 2016

BARF a finance

Nevěřte tomu, že krmení syrovým masem a zeleninou je dražší než krmení průmyslově vyráběným krmivem. NENÍ!!! Samozřejmě nemluvím o krmení "odpadkama" (to, co se na jatkách posílá do kafilerií) nebo o levný granulích. V době, kdy jsem krmila granulemi, dávala jsem za kg cca 120 Kč. Pak už jsou to jednoduchý počty, asi 1/2 kg denně na jednoho, tj. 60x5=300 Kč/den, to je 9000 Kč /měsíc a to jen velmi zhruba!
Krmit jen svalovinou není pro psa vůbec prospěšné, proto je ideální kombinovat svalovinu s vnitřnostmi, měkkými tkáněmi, chrupavkami apod. Je opravdu nesmysl krmit psa zadním hovězím z řeznictví pro lidi.
Můžu odpovědně prohlásit, že mě přijde levněji krmení mé pětihlavé smečky bullmastifů BARFem, než granulemi. Musím se ale oprostit od studu při vybírání odpadkových košů v oddělení zeleniny v supermarketech. Když mám trochu štěstí a natrefím na personál u likvidování igelitových pytlů s listím z květáků, kedluben, celeru, mrkve a všech možných odpadků, které lidi vyhazují, řeknu si o celý pytel a nemusím se v obchodě v koši přehrabovat. To se ovšem často nestává, takže běžná praxe je, počkat až je lidí u zeleniny co nejméně a pustit se do přebírání odpadkového koše. Dřív jsem se styděla, uhýbala opovržlivým pohledům zákazníků, ale když vidím, jaké "poklady" lidi vyhazují, co bych pro své "mazliky" neudělala.
Další ušetření peněz za zeleninu, která je mnohdy dražší než maso, je návštěva regálu SLEVY, tam občas nacházím cenově velmi zajímavé kousky, jako římský salát po 5 Kč, cukety po 1,50 Kč/kg, kedlubny po 3 Kč, červenou řepu po 6 Kč/kg, mrkev po 8 Kč/kg, bílé zelí po 3,90 Kč/kg .... atd.
A ceny masa? Taky musíte umět najít cenově velmi přístupné zdroje, jako jsou jatka, soukromí farmáři a najít dobrého prodejce už mraženého masa a směsí BARF, což se mi povedlo.
Nebudu se tady "ohánět" konkrétními čísly, ale věřte, že mi krmení pěti psů vážících v průměru 60 kg, nevyjde na víc než 3000 Kč/měsíc, což je 1/3 výdajů než za granule. Jsou v tom započítány i výdaje za lososový olej, kelpu, roboran, kolagen a kvasnice, které kupuju ve větším množství zhruba jednou za půl roku. Takže co jako? Není to přesvědčivý důkaz toho, že průmyslově vyráběná krmiva jsou jen obchodní tah?

Žádné komentáře:

Okomentovat