pátek 14. října 2016

Délka života psa v souvislosti s krmením

Když vezmeme na vědomí, že průměrná délka života bullmastifa je 8-10 let, je to žalostně málo! Tak proč jim život ještě zkracovat nevhodnou stravou? Nechci se pouštět do odborných rozborů, do veterinárních statistik, ani nechci "dělat chytrou", uveřejňuju zde pouze svůj vlastní názor, založený na zkušenostech s úmrtím mě známých psů, kteří žili svůj krátký život "na granulích". Trpěli zažívacími potížemi, chronickými záněty střev, celé dny se trápili častým a objemným vyměšováním sekretů, torzemi žaludku, nedostatkem vody, kožními problémy a nevím čím vším ještě? Nestudovala jsem "psí dietologii", ale zdravý rozum mi říká čím mám psa krmit. Podívejte se, kolik existuje rad a jedinečných doporučení pro výživu lidí, jak nás média "masírují", že jste "to co jíte", proč by tedy to samé nemělo platit pro naše psy, naše svěřence, které jsme si z lásky pořídili a oni jsou na nás absolutně závislí? Jedno z mých nejoblíbenějších:

Stáváš se navždy zodpovědným za to, cos k sobě připoutal. (Saint Antoine De Exupéry)

Mojí nejstarší feně je 7,5 roku a tak se u mě začínají objevovat obavy z blížícího se konce jejího života, tedy podle statistik. Věřím tomu, že se dožije mnohem vyššího věku, než je statistický průměr. Docela paradox by byl, kdyby přežila ona mě (i ostatní 4), což nesmím dopustit !!! A tak se snažím jim neumřít. Jenže je problém, co všechno jsme nuceni, my lidi, do sebe cpát, všechny ty nezdravé potraviny ze supermarketů, byť se snažíme o zdravé stravování, co je to platné, když si dáme k obědu vlastnoručně vyrobený zeleninový salát z geneticky modifikované zeleniny nebo cokoli jinýho z geneticky modifikovaných potravin, kterých jsou supermarkety plné. Cituju:

Vědci přiznávají: Ano, geneticky modifikované plodiny vás pomalu zabíjejí

Tak proč by v průmyslově vyrobeným krmení pro psy mělo být něco jinýho, jak avizují na obalech?
Ano, jsem si vědomá toho, že ani v mase a v zelenině, kterou koupím s supermarketu nejsou ty pravé živiny, resp. jsou, ale jsou potlačeny toxickými látkami z GMO, nicméně, myslím si, že je přijatelnější pro psy žrát to, co my, než to, co neprošlo testem pro lidi, proto se použilo do výroby "kompletního granulovaného krmiva" pro psy.




Žádné komentáře:

Okomentovat